| 
            Petja Grafenauer:  
            Kako pisati besedilo o razstavi  sodobne umetnosti? (Od opisa do umestitve v kontekst) 
             Svet umetnosti 
               Leto 2008/2009 
delavnica v dveh delih 
             14. 11. 2009 in 24. 11. 2009 
               Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
            
          V soboto, 14. novembra 2009, se  je v Projektni sobi SCCA skupina tečajnic z mentorico Petjo Grafenauer lotila problematike pisanja o razstavi sodobne umetnosti. Po uvodni  predstavitvi udeleženk je sledil samostojen obisk razstave V 4.380 dneh  okoli sveta umetnosti v Galeriji Alkatraz, katerega je nadgradil ogled v  spremstvu  kustosinje Saše Nabergoj in  asistentke Sonje Zavrtanik. Kustosinja je skupini predstavila koncept  razstave, izbor del, sam projekt Sveta umetnosti in nekaj lastnih izkušenj v  postavljanju razstav.  
                      Skupina se je nato vrnila v  Projektno sobo, kjer je mentorica pripravila predavanje o vzpostavitvi sodobne  umetnosti v Sloveniji ter se hkrati dotaknila modernizma, umetniških institucij  in projektnih dogodkov v našem prostoru. Tečajnice je seznanila s pomembnejšo  literaturo in jih usmerila v nadaljnjo razmišljanje o temah slovenske sodobne  umetnosti. Po splošnem predavanju se je vrnila k sami razstavi, ki so jo  tečajnice kasneje doma ovrednotile in o njej napisale besedilo. Najboljšo izmed  kritik je čakala objava v reviji Likovne besede, zato je Petja Grafenauer  poudarila tudi, naj imajo ob pisanju v mislih krog bralcev in sam status  občila. V zaključnem delu se je med tečajnicami razvila poglobljena debata o  posameznih umetniških delih z razstave, ki je služila kot priprava na delo, ki  so ga opravile same.  
                      Svoje besedilo so tečajnice  oddale 19. novembra, ponovno pa so se sestale v torek, 24. novembra 2009, ko je  mentorica spregovorila nekaj besed o vsakem izmed prispevkov, opozorila na  prednosti in slabosti ter možne popravke. Uredniškega dela so se nato lotile  tečajnice same in vzele pod drobnogled besedila svojih kolegic. Vse udeleženke  so že bile v aktivnem ali teoretskem stiku s sodobno umetnostjo, zato je bilo  vrednotenje, tako kot vse oddane kritike, dobro artikulirano in argumentirano,  čeprav so ugotovile, da še vedno ostane v končnem izdelku nekaj osebnih  preferenc in lastnega stila. Po koncu delavnice sta Petja Grafenauer in Saša  Nabergoj za najboljši prispevek izbrali besedilo Lare Plavčak, ki bo objavljeno  v naslednji številki Likovnih besed. 
          Lara Plavčak 
              
		     
		      
		
          
          POVEZAVE 
          
            
         |