SODELOVANJA: GAMA
(Gateway to Archives of Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov) VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO: Asociacija
(društvo NVOin samostojnih ustvarjalcev na področju kulture) CAE
(Culture Action Europe) ALF
(Anna Lindh Foundation) IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art) InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals) On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi) Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)
Postaja DIVA, spletni in fizični digitalni arhiv na SCCA-Ljubljana, je po uspešni razstavi v Galeriji Škuc junija 2009 in po sodelovanju z evropskim portalom GAMA (Gateway to Archives of Media Art), zbudila interes številnih institucij za sodobno umetnost iz sosednjih držav. Postajo DIVA obravnavajo kot zanimiv model urejanja in skrbi za avdiovizualne materiale, tako s tehničnega kot vsebinskega vidika. Odzvali smo se več povabilom in projekt predstavili na festivalu Ars Electronica v Linzu, na festivalu MediaScape v Novigradu, v Muzeju moderne in sodobne umetnosti na Reki, na festivalu VideoSpritz v Trstu in v okviru razstave Blickmaschinen v Kunsthalle (Műcsarnok) v Budimpešti.
Spremljevalni program razstave Blickmaschinen:
Media Magica extra
V okviru razstave BlickmaschinenMedia Magica extra - additional programme, ki je potekala od 20. junija do 23. avgusta 2009, je SCCA-Ljubljana v sodelovanju s C3: Center for Culture & Communication Foundation predstavil selekcijo kratkometražnih enominutnih video del z raznolikimi pripovednimi in formalnimi pristopi. Selekcija je del kuratorskih programov video umetnosti iz Slovenije, iz arhiva SCCA-Ljubljana, ki predstavljajo vsebine video arhiva Postaja DIVA. V kratko selekcijo smo uvrstili nedavno nastala dela umetnikov različnih generacij: Robertina Šebjanič, Bubble I, Zvonka Simčič, Broken h-h-ha.egg, Tomaž Furlan, Minuteman, Marko A. Kovačič, Katastropolis, Miha Vipotnik, Saaneckh People from Elsewhere, Neven Korda, Noma, in Vesna Bukovec, Consumer Culture.
Postaja DIVA na festivalu
Media Space 2009 - Bezmejne igre
Muzej Lapidarium in Galerija Rigo, Veliki trg 8a, Novigrad, Hrvaška
31. 8. do 3. 9. 2009 (predstavitev: 1. 9. 2009, od 11. do 13. ure)
Muzej Lapidarium je v malem istrskem mestecu Novigrad že četrto leto gostil multimedijske umetnike, ki so pripravili bogat programa s predavanji, razstavami, video programom, diskusijami, performansi in prestavitvami projektov in umetnikov. Festival, ki je letos nosil naslov Brezmejne igre, sta odprla dva umetnika, Tomislav Brajnović s performansom The Arctic Circle in Goran Tomčić z razstavo Shimmering heart: Gold v Galeriji Rigo, ki jo je kurirala Suzanne Altmann. Postajo DIVA je na povabilo organizatorice Jerice Ziherl drugi dan festivala predstavila Ida Hiršenfelder, ki se je lahko glede na sestavo publike, ki je dobro seznanjena s potrebami arhiviranja medijske umetnosti, poleg opisa koncipiranja arhiva in sodelovanja z umetniki osredotočila tudi na nekatera bolj partikularna tehnična vprašanja in ideološke dvome, ki se porajajo pri centralizaciji medijskih materialov v okviru nevladne organizacije. Živahno predavanje, ki je zdramilo festivalsko publiko in zbudilo njihovo zanimanje, smo animirali s fotografijami z razstave v Galeriji Škuc, s predstavitvijo spletnih strani SCCA-Ljubljana, ki vključujejo video materiale iz arhiva in z nekaterimi drugimi vizualnimi materiali, na primer podobami video nosilcev, predvajalne opreme itn.
ArsElectronica
Brucknerhaus, History Lounge, Linz, Avstrija
3. do 8. 9. 2009
Ena od najbolj odmevnih - in prestižnih - predstavitev pa je bila v okviru mednarodnega projekta GAMA (Gateway to the Archives of Media Art) v Linzu, prestolnici digitalne in visokotehnološke umetnosti, v času festivala Ars Electronica.
Muzej moderne in sodobne umetnosti (MMSU), Reka, Hrvaška
20. 10. 2009
Na povabilo umetnice Lare Badurine in Društva A3 (Udruga A3), ki so ga ustanovili leta 2006 z namenom promocije novih medijev v likovni umetnosti, sta Barbara Borčić in Ida Hiršenfelder v MMSU predstavili nastajanje Postaje DIVA. Društvo A3 se ukvarja z organizacijo razstavnega in izobraževalnega programa, ki naj bi pripomoglo k realizaciji umetniško raziskovalnih projektov. Publiko so pretežno sestavljali študentje z Akademije uporabnih umetnosti Univerze v Reki, ki se tudi sami ukvarjajo s produkcijo video del. Po predstavitvi projektov, na podlagi katerih je nastala Postaja DIVA, smo se s študenti zapletli v vročo debato o varovanju umetniškega dela. Študentje so podali argumente za in proti predstavljanju umetniških del v nizki resoluciji na spletu. Kakor smo iz pogovorov z umetniki že vajeni, so se mnenja zelo razlikovala, od tistih, ki zagovarjajo distribucijo védenja o umetniških delih preko javnih strani, kot so Vimeo in Youtube, do tistih, ki romantično verjamejo, da je edino smiselno le predstavljanje umetnosti v kontekstu galerijskega prostora.
Postaja DIVA na festivalu VideoSpritz #4
Trieste Contemporanea, Studio Tommaseo, Trst, Italija
9. do 23. 12. 2009 (15. 12. 2009)
Festival VideoSpritz je šaljivo dobil ime po alkoholnem napitku, ki se v beneškem okolju pije kot aperitiv. Organizator festivala Trieste Contemporanea, ki med drugim organizira tudi mednarodno razstavno mrežo Kontinentalni zajtrk, projekte lahkotno oblikuje na gastronomskih pojmih, kar zaznamuje njihov pristop do potrošnje umetnosti, ki mora potekati v sproščenem in prijateljskem okolju. Festivalske projekcije domujejo v razstavnem prostoru Studia Tommaseo, ki že od leta 1974 nudi prostor razstavam sodobne likovne umetnosti manjšega formata. Kustosinja festivala Laura Spolaore je tudi sama predstavila dela Maura Ciania, Isabelle Pers, Davida Skerlja, Tiziane Pers, k sodelovanju pa je povabila kustose z različnih platform, festivalov in organizacij iz Nemčije, Italije, Hrvaške, Turčije, Madžarske, in Pekinga in predstavila nekatere zanimive dokumentarne video projekte. Obiskovalci festivala so maloštevilni, a zelo zainteresirani, povečini so mlajše generacije in tudi sami umetniki. Barbara Borčić je po ogledu enournega video programa Postaja DIVA_predstavlja, ki smo ga predstavili že na ArsElectronici, razjasnila nekatera konceptualna izhodišča in žanrske usmeritve, ki jih lahko prepoznamo pri video produkciji v slovenskem prostoru. Umetnika Massima Premuda, ki si je z zanimanjem ogledal selekcijo, je na primer zanimal tudi pojav televizije kot video materije v številnih delih. Občinstvu pa smo predstavili tudi načine uporabe spletne strani Videodokument, Videospotting in Postaja DIVA.