Matej Košir: SIZIFon
Razstava
17. 12.-24. 12. 2009, pon.-pet., od 10. do 15. ure
Razprava
17. 12. 2009, ob 19. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
V pogovoru v Projektni sobi SCCA je Matej Košir predstavil svoj najnovejši projekt z naslovom SIZIFon, realiziran izključno za to priložnost. Košir je odprl posebno telefonsko linijo, namenjeno zainteresirani publiki, da skozi interaktivno izbiranje pridejo do želenih informacij glede delovanja, organiziranosti in učinkovitosti slovenskega umetnostnega sistema. Košir je s telefonsko linijo na številki 042076222, ki je uradno delovala do konca leta 2009, poskušal vzpostaviti lastno refleksijo o delovanju slovenskih umetnikov doma, saj mu je to po večletnem bivanju v tujini bil še poseben izziv v smislu ugotavljanja sprememb.
Telefon je ponujal nasvete pri pridobivanju finančnih sredstev, nasvete glede delovanja umetnostnega sistema in nekaj nasvetov glede individualnih umetniških praks in pozicij. Na prvem nivoju so bile tri izbire, ki so se nato razčlenile. Klicatelj je imel na voljo več kot trideset opcij.
Z uporabo interaktivnega zvočnega operaterja ali IVA projekt skuša osvetliti nekatere od teh posebnosti s posledicami, ki so bolj ali manj znane in tudi bolj ali manj (ne)ugodne za delujoče v tej sferi. Gre za avtorjev pogled. Kljub temu pa se je Košir izognil izpostavljanju avtorstva projekta, saj je dal prednost predstavitvi nove telefonske storitve. Da bi projekt dosegel širšo javnost, da bi hkrati ne poudarjal umetniške narave in da bi bil "korporativno" brezoseben (zato tudi izbor medija), ni bilo predvideno običajno vabilo z vsemi pripadajočimi podatki, ampak vabilo v obliki reklamnega sporočila.
V pogovoru je predstavil namen in svoje videnje delovanja sistema, poskušal ga je primerjati s tistim v Berlinu in tako ugotavljati podobnosti in različnosti v njunih delovanjih. Govoril je tudi o svojem večletnem projektu, povezanim z dobro znano in znamenito renesančno umetnino Davidom. V okviru tega projekta je odprl vprašanja avtorstva, originala in kopije ter funkcioniranja določenega umetniškega dela v muzeju. Zanima ga je še odnos obiskovalcev do umetnine, še posebno če je to znana in vsesplošno reproducirana podoba. Vlogo sodobnega gledalca je postavil v sodobni muzej, kjer je komercializacija umetniškega dela pogosto pred njegovo originalnostjo in umetnostno veljavo.
Razstava oziroma akcija SIZIFon se je zaključila s predstavitvijo posterja kot reklamne akcije za začetek delovanja telefonske linije in oglasa, ki je bil poslan na različne naslove elektronske pošte.
Božidar Zrinski
Studio 6 v letu 2009 podpirata Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo.
POVEZAVE
|