Svet umetnosti, letnik 13, serija predavanj
Kako vzpostaviti marketinško napetost v politiki vidnega?
Travis Dewan: Cross City Experience
Predavanje in predstavitev
18. 5. 2011
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Če je verjeti besedam Travisa Dewana, je njegov projekt Vegas Spray glavno stičišče vizualne kulture Brisbanea v Avstraliji. S pragmatično marketinško politiko in neverjetnim entuziazmom je Travisu Dewanu uspelo postati sama personifikacija lokalne scene in njen izhod na mednarodno področje. Njegova uspešnost je bila do te mere hitra in nepričakovana, da je v političnih praksah postalo pomembno, da se Vegas Spray izogne monopoliziranju umetniške scene. V tem hitrem nastanku institucije in njeni prevladi v politiki vidnega se kažejo nekateri zanimivi postopki in prakse, ki se vzpostavljajo vedno prek istih kanalov – in na koncu ustvarjajo vedno podobno estetiko.
Profil BNE ART na Facebooku je bil zamišljen kot marketinška podpora portalu Vegas Spray. A smo med vrsticam predavanja lahko slišali, da se je Vegas Spray pretvoril v parazita svojega lastnega Facebook avatarja. Zakaj potem sploh izhodiščna institucija? Dva subjekta sta nujna za minimalno marketinško napetost, ki ohrani svežino diskurza. V tem institucionalnem duetu Vegas Spray zbira vsebine, jih umešča in razvršča po svoji lastni logiki ter skozi selekcijo vzpostavlja razlike, "profani" Facebook profil BNE ART pa je nuja in kompromis, da se vsebina dostavi do širše množice.
Andrej Pezelj
POVEZAVE
Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.
[Objavljeno: 20. 5. 2011]
|