Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Brez žebljev in podstavkov
Nova časovnost ali Naključni žreb zvočno-vizualnih fragmentov iz osebnega arhiva
O namizni instalaciji Marka Košnika Žreb v skritem vrtu

7. marec 2012
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Marko Košnik v Projektni sobi SCCA Marko Košnik v Projektni sobi SCCA

Marko Košnik v Projektni sobi SCCA Marko Košnik v Projektni sobi SCCA

Marko Košnik v Projektni sobi SCCA Marko Košnik v Projektni sobi SCCA

Žreb v skritem vrtu je bila praktična izvedba prvega in drugega predavanja Marka Košnika v Projektni sobi SCCA. V prvem predavanju je predstavil nekatera konceptualna izhodišča svojega delovanja, s katerimi se je ukvarjal pri poskusih oddajanja v televizijskih in radijskih valovih, ki ga imenuje OneMenTV. Tedaj nam je predstavil tudi svoj manifest Videoinstrumentalizem, ki ga je opredelil kot disciplino za vzvratni inženiring video produkcije, da bi spodbudil vrnitev video produkcije nazaj v roke posameznikov. V okviru drugega predavanja za zaključeno skupino je Košnik poglobil idejo o zavestni uporabi video jezika, in razprl bogat zemljevid za obravnavo posameznih video in medijskih postopkov, kot so potek časa, vloga instrumentov in vmesnikov pri spoznavnih procesih ter principi kognicije in percepcije. Definiral je tudi uporabo nekaterih pojmov video jezika, kot je na primer loop, ki vsebuje elemente ponavljanja, izbora, rutine, variacije in ponovitve. Zanka vsebuje tudi specifično sistemsko oz. programsko ponavljanje izbora, ki ga imenujemo aleatorika ali naključni izbor.

Uvodni predavanji sta bili ključni, da sta nas opremili s sposobnostjo razumevanja dogodka Žreb v skritem vrtu. Naključni izbor/žreb/shuffle je bil torej osrednja tema tretjega dela Košnikovega dogodka v Projektni sobi SCCA, ki je bil javne narave. Množični obisk je bil rezultat velikega zanimanja za njegovo delovanje predvsem s strani mlajših avtorjev iz polja medijske umetnosti in ponovno dobrodošle publike iz festivala Rdečih zor, letos v sodelovanju z Eclectic Tech Carnival.

Košnik je že v napovedi dogodka napovedal namizno instalacijo, ki je hkrati sprožila prehrambene debate ob zauživanju in prebavljanju serviranih video in zvočnih fragmentov iz umetnikovega arhiva oziroma njegove osebne zbirke. Prvotna zasnova omizja je bila krožnega značaja, a se je avtor zaradi tehničnih omejitev prostora odločil za linearno postavitev z veliko projekcijo, ki se je odsevala od »steklenega pregrinjala«, pod katerega je umetnik postavil številne prenosne video predvajalnike.

Z uporabo besede vrt v naslovu se je postavitev nanašala tudi na zgodovino zvočne umetnosti iz 60. let prejšnjega stoletja in postavitve tako imenovanih zvočnih vrtov. Vrt je obogatila tudi zvočna krajina, ki je prav tako temeljila na naključnem žrebu zvočno-vizualnih fragmentov na predvajalnem seznamu.

Marko Košnik je tudi s tokratno postavitvijo nastopal kot zagovornik odzivnih in interaktivnih instalacij, ki v sebe implicirajo obiskovalca, ki postane aktivni komunikator. Postavitev je bila umetnikova interpretacija tega, kar bi v konceptu njegovega delovanja lahko bil arhiv. Arhiv namreč ne more biti pokopališče preteklih dejanj, temveč živa forma, ki korespondira z različnimi oblikami razumevanja časa. Variabilnost materiala v interaktivnih instalacijah določa obiskovalec v prostoru, tokrat pa je avtor vlogo živega elementa – obiskovalca – prepustil živemu elementu programskega izbora.

Ida Hiršenfelder

POVEZAVE

Projekt je podprl Inštitut Egon March.

Projekt podpira ERSTE Stiftung (kot del projekta Video obrat/A Video Turn).

Erste Stiftung

Projekt je del programa Brez žebljev in podstavkov, ki ga podpira  MOL, Oddelek za kulturo.

[Objavljeno: 23. 3. 2012]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si