Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Postaja DIVA & Videospotting
Ljubljanska alternativna scena v Gradcu

14. 11. 2013
Künstlerhaus. Halle für Kunst & Medien, Gradec

Ljubljanska alternativna scena v Gradcu Ljubljanska alternativna scena v Gradcu
Ljubljanska alternativna scena v Gradcu Ljubljanska alternativna scena v Gradcu

Zakaj Slovenci obiskujemo Gradec? Ker je blizu in ker ponuja prvi stik z avstrijsko Štajersko. Ker je tam Ikea. Ker se lahko na svoje oči prepričamo, kakšna je  uspešna kulturna prestolnica Evrope. Leta 2003 je bil Gradec prestolnica kulture, ko so tam zgradili prijaznega vesoljčka, Kunsthaus Graz, in umetni otok na Muri v obliki školjke.

Ekipa Postaje DIVA pa se je v Gradec odpravila, ker je vodja arhiva Barbara Borčić predavala o ljubljanski alternativni sceni. Povabila sta nas Sandro in Helga Droschl, ki od marca letos vodita program galerije Künstlerhaus. Halle für Kunst & Medien, osredotočen na medijsko umetnost v dialogu s tradicionalnimi umetniškimi praksami. S Sandrom in Helgo Droschl nas v prvi vrsti povezuje isti fokus delovanja in lanskoletno sodelovanje, ko smo ju gostili v ljubljanski galeriji Vžigalica, kjer smo pripravljali projekt Video obrat.

Nova prilika za sodelovanje je bila razstava … Was ist Kunst? … Resuming Fragmented Histories, ki je bila v Künstlerhaus odprta od 22. septembra do 21. novembra 2013. Razstava je avstrijski publiki ponudila vpogled v bivši jugoslovanski prostor in čas tranzicije, ko so se na ostankih skupne socialistične zgodovine rojevale nove demokracije. Vsebinsko in žanrsko raznolika dela povezuje Todosijevićeva izjava Kaj je umetnost?. Dela pa postavljajo tudi vprašanja in ponujajo odgovore, kako je v teh časih nastajalo alternativno družbeno gibanje, kako so umetniki sami obračunali s travmatičnimi posledicami vojn na Balkanu, kakšne ideološke simbole smo razvijali, kaj pripovedujejo osebne zgodbe izkušanja novih političnih režimov ali pa razkrinkavajo kult junakov, od katerih so se eni že poslavljali (Tito), drugi pa so na prizorišče prihajali z manipulacijo in nasiljem (Milošević).

V sklopu spremljevalnega programa je Barbara Borčić s pomočjo video umetnosti osvetlila ozadje ljubljanske alternativne scene. Obiskovalci, večinoma študenti umetniških akademij, so si najprej ogledali razstavo, na kateri so bila predstavljena nekatera video dela iz tega obdobja: video skupine Meje kontrole št. 4 – katere članica je bila tudi Barbara Borčić–, in kontroverzni TV intervju skupine Laibach, ki so ga poimenovali XY – Unsolved. Po orisu temeljnih karakteristik in specific alter scene in njenega konteksta so si gledalci ob komentarju ogledali video dela Tereza Zemire Alajbegović, Disciplina (Triumf želje) Nevena Korde in Borghesie ter American Dream Marka Kovačiča. Z izborom je predavateljica želela občinstvu ponuditi prvo informacijo o estetiki in produkcijskih pogojih video umetnosti, ki je v osemdesetih letih nastajala v okviru ljubljanskih študentskih klubov in društev, zlasti Škuc-Foruma. Izpostavila je dostopnost video medija in njegove kreativne možnosti, pa tudi politično sporočilo, ki so ga video dela imela. Tereza se poigrava z ikono nekdanje jugoslovanske popularne glasbe in iz njenega mita dela politični komentar, Disciplina skupine Borghesia je primer prvih video spotov in VHS kaset v nekdanji Jugoslaviji, American Dream pa je primer žanrskega video sinkretizma, ki se s scenarijem in naracijo spogleduje z video detektivko in performansom. Dogodek se je zaključil s projekcijo dokumentarnega filma Staro in novo Zemire Alajbegović in Nevena Korda, ki rekonstruira živahni vrvež na ljubljanski subkulturni sceni v 80-ih letih. Presežek tega dokumentarca je njegov video jezik, ki uspešno nakazuje estetiko subkulturne scene, vse od kolažiranja, animacije, slike v sliki, najdenih posnetkov do hitre montaže.

Graška publika ni ostala ravnodušna. Ena od obiskovalk, umetnostna zgodovinarka in filozofinja, se je na Postajo DIVA in SCCA obrnila s prošnjo, da bi se pri nas želela usposabljati kot kuratorica raziskovalka. Prav zaradi takšnih predlogov in novih sodelovanj je Postaja DIVA "živi arhiv" z didaktičnim momentom, praktičnimi demonstracijami, teoretskimi prispevki, reprezentativnimi video deli, kuratorskimi izbori in mednarodnimi povezavami.

Dušan Dovč

NAPOVED DOGODKA

[Objavljeno: 26. 11. 2013]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si