VIDEO/ARHIV 
		          
		  Postaja DIVA,  Slovenska kinoteka, Ursula Blickle Video Archiv 
              Svetovni dan AV dediščine 
               v Slovenski kinoteki 
              Kino-integral: video projekcije, Kino-uho 
Petek, 27. 10. 2017, ob 19.00 in ob 21.30 
  Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28, Ljubljana 
    
  Vstop prost! 
            
  
Postaja DIVA je arhiv, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, arhiviranja in predstavljanja video in novomedijske umetnosti. Odtlej vsako leto 27. oktobra obeležimo Unescov svetovni dan avdiovizualne dediščine. S tem opozarjamo na pomen AV arhivov kot pomembnega dela kulturne dediščine. Letos se nam pridružuje Video arhiv Ursula Blickle z Dunaja.  
Slogan letošnjega praznovanja je »To je tvoja zgodba – ne pozabi je!«. Anita Budimir, raziskovalka iz Zagreba, je iz arhiva Postaje DIVA izbrala sedem video del, ki so nastala z metodo apropriacije oziroma z ustvarjanjem »nove zgodbe« iz najdenih posnetkov. Na ogled bodo dela Uršule Berlot, Vesne Bukovec, Nevena Korde, Damijana Kracine, Gorazda Krnca, Nataše Prosenc Stearns in Mirka Simića. Video dela si prilaščajo raznolike vire izvirnih podob, estetik in konceptov, s subtilnim (političnim) sporočilom pa opozarjajo tudi na vprašanja o (avdiovizualni) dediščini.  
Video arhiv Ursula Blickle, ki deluje na Dunaju (v okviru umetnostnega kompleksa Belvedere/21er Haus) od leta 2007 s fokusom na gradivu od devetdesetih let dalje, hrani 2.500 video del avstrijskih in mednarodnih umetnikov. Claudia Slanar, vodja arhiva, je za ljubljansko projekcijo izbrala osem novejših video del (od 2010 do danes) umetnikov in umetnic: Karin Ferrari, Hanakam & Schuller, Lydia Nsiah, Victoria Preuer, Katharina Schaar, Dagmar Schürrer, Christoph Schwarz in Edith Stauber. 
Na projekcijah bosta kuratorki predstavili izbrana video dela. Po projekcijah iz dveh video arhivov ob 21.30 uri sledi projekcija avdio-vizualnega projekta Razpoke vmesnika IV. in V. avtorja Luke Prinčiča. 
Vabljeni, da se nam pridružite. Vstop na oba dogodka je prost!
Gradivo uporabljeno na sliki: Christoph Schwarz: Gift Economy Worker Kyoto, 2010, Mirko Simić: Back to the Bible, 1992 in Luka Prinčić: Razpoke vmesnika. 
 
SVETOVNI DAN AVDIOVIZUALNE DEDIŠČINE 2017: 
To je tvoja zgodba – ne pozabi je!  
Tvorjenje fizičnih in virtualnih, analognih in digitalnih arhivov omogoča refleksijo sodobne umetniške produkcije. UNESCO je 27. oktober prvič leta 2005 razglasil za Svetovni dan avdiovizualne dediščine, da bi poudaril pomen AV gradiva in njegovih nosilcev (filmi, video in zvočni posnetki, radio in televizija) ter spodbudil zaščito in hranjenje teh dokumentov, ki so pomemben del kulturne dediščine. Razvoja kulture in družbe danes nismo več sposobni celostno razumeti brez AV arhivov in gradiva, ki ga ti hranijo.  
Slogan letošnjega praznovanja je »To je tvoja zgodba – ne pozabi je!«.  
VEČ
 
  
Kino-integral: video projekcije 
Ob 19h
SVET TE JE DOLŽAN ŽIVETI  
Izbor iz arhiva Postaja DIVA 
 
  Gorazd Krnc: Me V(isual)S(ound) You, 2006 
Kuratorka: Anita Budimir 
  Umetnice in umetniki: Uršula Berlot, Vesna Bukovec, Neven Korda, Damijan Kracina, Gorazd Krnc, Nataša Prosenc Stearns, Mirko Simić 
  Premiera: Slovenska kinoteka/Kino-integral, petek, 27. oktober 2017, ob 19. uri 
  
Postaja DIVA je spletni in fizični arhiv video in medijske umetnosti, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja video in novomedijske umetnosti. Izbor Anite Budimir (sodelavka arhiva) predstavlja video dela, ki jih označuje široka paleta možnosti rabe apropriacijskih praks na področju AV umetnosti. Izbiranje, kombiniranje in manipuliranje najdenih posnetkov hkrati omogoča nastanek novih konceptov in umetniških del. 
Spremno besedilo izbora 
Anita Budimir: Od najdenih posnetkov do video apropriacije (pdf) 
IZBRANA VIDEO DELA: 
  - Pulzija 
 
    Uršula Berlot, Slovenija, 2007, digitalni format, čb, 2’40’’ 
  - Back to the Bible
 
    Mirko Simić, Slovenija, 1992, digitalni format, barvni, 3’41’’ 
  - Disk
 
    Nataša Prosenc Stearns, Slovenija, 1995, digitalni format, čb/barvni, 2’57’’ 
  - Why Do I Do This? 
 
    Vesna Bukovec, Slovenija, 2001, digitalni format, barvni, 3’18’’ 
  - Thylacinus Cynocephalus
 
    Damijan Kracina, Slovenija, 2000, digitalni format, barvni, 1’09’’ 
  - Me V(isual)S(ound) You
 
    Gorazd Krnc, Slovenija, 2006, digitalni format, barvni, 2’37’’ 
  - Reinkarnacija na prepariranem monitorju 
 
    Neven Korda, Slovenija, 2005, digitalni format, barvni, 16’ 
 
Anita Budimir (1989, Hrvaška) je aktivna članica filmskega laboratorija Klubvizija v Zagrebu. Ukvarja se z analogno fotografijo, eksperimentalnim filmom, video umetnostjo in VJ-anjem. Pri svojem delu uporablja analogne najdene posnetke ter raziskuje analogne in digitalne glitch procese. Diplomirala je iz televizije, filma in novih medijev, trenutno pa je sodelavka SCCA-Ljubljana in video arhiva Postaja DIVA. 
  
NAKLJUČNO SREČANJE 
Izbor iz arhiva Ursula Blickle 
 
            Christoph Schwarz: Gift Economy Worker Kyoto, 2010 
Kuratorka: Claudia Slanar 
  Umetnice in umetniki: Karin Ferrari, Hanakam & Schuller, Lydia Nsiah, Victoria Preuer, Katharina Schaar, Dagmar Schürrer, Christoph Schwarz, Edith Stauber 
    
Ursula Blickle Video Archiv je osnoval Kunsthalle Wien in se nahaja v 21er Haus, Belvedere raziskovalnem centru. Njihov cilj je dokumentiranje in arhiviranje avstrijske video umetnosti z velikim poudarkom na javni dostopnosti preko spletne platforme. Izbor Claudie Slanar (vodja arhiva) predstavlja video dela novejše produkcije avstrijskih umetnic in umetnikov ter prikazuje različne načine pripovedovanja zgodb, od dokumentarnih posnetkov, animiranih risb ali fotografij in komentiranih vizualnih situacij do kolaža najdenih posnetkov z interneta ali iz Super8 filmov. 
IZBRANA VIDEO DELA: 
  - Trickster
 
    Hanakam & Schuller, 2014, zvok, barvni, 13’10’’ 
  - I want to be like you
 
    Dagmar Schürrer, 2016, zvok, barvni, 5’56’’ 
  - #000035189
 
    Lydia Nsiah, 2013, 16:9, zvok, čb, 7’  
  - Chance Meeting // Zufallsbegegnung 
 
    Katharina Schaar, 2016, zvok, čb, 6’13’’  
  - Gift Economy Worker Kyoto
 
    Christoph Schwarz, 2010, 16:9, zvok, barvni, 13’30’’  
  - Linz/Martinskirche 
 
    Edith Stauber, 2014, 16:9, zvok, barvni, 3’20’’ 
  - Kanten (Grenzen)
 
    Victoria Preuer, 2016, zvok, barvni, 4’ 
  - DECODING The Mysteries of Antarctica (THE WHOLE TRUTH)
 
    Karin Ferrari, 2017, zvok, barvni, 11’ 
 
  
Kino-uho 
  Ob 21.30 
LUKA PRINČIČ: RAZPOKE VMESNIKA IV. IN V.  
  
Razpoke vmesnika je serija avdio-vizualnih raziskovanj, ki jih Luka Prinčič razvija od leta 2013. Različne kinozvočne epizode družita metoda in format: potopitvena situacija v temi kinodvorane, uporaba digitalnih in odprtokodnih orodij za generiranje slike in zvoka v živo, razpetost med fiksirano kompozicijo in improvizacijo v času, nagibanje v abstrakcijo, iz katere vznikajo delci konkretnega in igra s sinhronizacijo zvoka in slike.  
Z letom 2017 se serija zaključuje in za konec si boste ogledali ponovitev četrte epizode iz 2016 (IF4Q), ki bo nadgrajena z retrospektivnim pogledom tudi v prejšnje epizode (II: Metal in III: Silicij). Megamiksu bo sledila premiera petega, zadnjega in zaključnega poglavja v seriji. 
  Luka Prinčič (bio) 
    Razpoke vmesnika 
    
  
FOTOARHIV 
  
GRADIVO ZA MEDIJE 
  
KOLOFON 
 Produkcija: SCCA, Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana / Postaja DIVA 
   V sodelovanju: Ursula Blickle Video Archiv, Slovenska kinoteka, Luka Prinčič / Emanat, Zavod za razvoj in afirmacijo plesa in sodobne umetnosti 
   Kuratorji: Anita Budimir (izbor iz Postaje DIVA), Claudia Slanar (izbor iz arhiva Ursula Blickle) 
   Koordinacija: Dušan Dovč, Polona Štebe 
   Spletna podpora: Vesna Bukovec 
   Projekt podpirajo: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo; Javni sklad za kulturne dejavnosti; Avstrijski kulturni forum; Erasmus+, Evropska prostovoljska služba; Movit 
     
  
         |