Brez žebljev in podstavkov
Boštjan Čadež – Fšk: Modulirani ambient
Intermedijska instalacija
Sreda, 21. 9. 2016, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Boštjan Čadež – Fšk je z mapiranimi video skulpturami opremil že veliko dogodkov in prostorov. Tokrat je raziskal možnosti intervencije v prostor Projektne sobe SCCA. Osredotočil se je zlasti na pomenski in vizualni poudarek v prostoru: knjižnico in AV arhiv Postaja DIVA. V kreativnem smislu ga je zanimala zlasti stena s knjižnimi policami. Na policah zbrano vizualno raznoliko gradivo (knjige, periodika, videoteka ...) je umetnika navdušilo s svojo vizualnostjo in številnimi detajli, ki se skrivajo na platnicah knjig in ovitkih zgoščenk.
Boštjan Čadež – Fšk je prostor z vsemi posamičnimi arhitekturnimi segmenti vnaprej mapiral. Pri mapiranju je temeljno vlogo za izgradnjo moduliranega ambienta igralo tehnološko ozadje (programska okolja in jeziki). Z natančnim skeniranjem s pomočjo vmesnika je umetnik sprocesiral prizor, ki bo na odprtju instalacije tako skonstruirano podobo prostoru vrnil nazaj. Fizična materialnost se bo do nerazpoznavnosti spojila/prekrila s svojo digitalno podobo. Zložili se bodo predmet na podobo predmeta in svetloba na stvar. Iz tega ambivalentnega razmerja se bodo postopoma izluščili poudarki, predmeti, ki jih druži podobnost ali bližina, barva ali forma. S tem bo umetnik aktualiziral vsebino Projektne sobe SCCA in ji dodal osebno interpretacijo, ki jo vodi hkrati želja po celoti in fragmentaciji.
O tehnološkem ozadju instalacije
Boštjan Čadež – Fšk je prostor najprej skeniral s pomočjo strukturirane svetlobe. Pri tej tehniki se projicira sekvenca različno debelih belih prog (Gray koda), ki se sproti zajema z digitalnim fotoaparatom. Iz pridobljenih fotografij se izračuna korelacija med piksli projektorja in piksli fotoaparata. Končni rezultat postopka je fotografija objekta, posneta iz zornega kota projektorja. Tako pridobljena fotografija bo na odprtju instalacije modulirana v realnem času s pomočjo računalnika in projicirana na skenirani objekt.
V času dogodka bo občinstvo lahko sledilo oz. opazovalo dve realnosti: tisto fizično, kot jo vidimo v Projektni sobi SCCA (realna knjižna polica), in tisto, ki jo bo poustvaril s programsko opremo in projektorjem umetnik (paralelna, navidezna knjižna polica). Tudi če se bo v instalacijo vstopalo (prekinitev snopa žarkov iz projektorja) ali bo prišlo do zamenjave objektov na knjižnih policah, bo instalacija regenerirala prvotno stanje, kot ga ja prvotno zabeležila s skeniranjem. V tehničnem smislu bo torej instalacija opozorila na moment rekonstrukcije realnosti, navidezne resničnosti paralelnega digitalnega sveta in motilca, ki vanj vstopa kot gledalec. Ne glede na njegov fizični angažma (gibanje, kretnje, premikanje objektov) bo instalacija ohranjala svojo nedotakljivost prav s stalnim preračunavanjem in korelacijami podatkov, ki jih je umetnik zajel že med skeniranjem.
|
Boštjan Čadež (roj. 1979 v Ljubljani) je intermedijski umetnik. Študiral je industrijsko oblikovanje na ALUO v Ljubljani. V času študija je dobil priznanje za posebne študijske dosežke za oblikovanje pnevmatike Sporty, ki jo še danes proizvaja podjetje Sava. Istočasno je bil aktiven na področju grafitov in ulične umetnosti, objavil je tudi tri kompilacije avdio reaktivnih animacij na internetni strani takrat zelo popularnega mp3 predvajalnika Winamp. Z interaktivno računalniško igračo Line Rider, oblikovano pod mentorstvom profesorja Zdravka Papiča, je bil uspešen na svetovnem trgu in za delo prejel prestižno nagrado za inovacijo na srečanju razvijalcev računalniških iger v San Franciscu. Za tem je sodeloval z umetnikom Veliborjem Barišičem na projektu PPP box, v okviru katerega je v pomembnih galerijah po svetu razstavljalo več ducat umetnikov.
Od leta 2009 do 2012 je pod psevdonimom Fšk, kot hišni VJ ekip Elements, Zeleno sonce, Astro Disco, Nered, Tetkine Radosti, Colors in Lost Tapes s projekcijami in mapiranimi video skulpturami opremil več kot sto dogodkov. Za video mapping uporablja orodja, ki jih je razvil sam; to tehniko je lahko predstavil v Sloveniji že nekaj let preden so podobna orodja bila komercialno dostopna.
V zadnjih treh letih se je usmeril bolj na področje robotike (risalnih strojev), ki jih sam projektira, programira in s pomočjo doma narejenega 3D tiskalnika tudi izdela. Hkrati je skupaj z umetnico Lino Rico Čadež ustanovil in vodil galerijo GaleRica v Makarski.
Fotografije z dogodka
Foto: arhiv SCCA-Ljubljana
Brez žebljev in podstavkov 2016
V okviru ciklusa Brez žebljev in podstavkov tudi v letu 2016 predstavljamo pomembne intermedijske umetnike. Ciklus projektov je diskurzivne narave, predstavlja pa avtorje, ki delujejo na področju sodobnih umetniških praks (instalacije, performansa, videa, interdisciplinarnih in spletnih projektov).
V Projektni sobi SCCA avtorji uporabljajo različne medije in programska orodja, ki omogočajo intermedijske projekte na računalniških zaslonih, televizijskih ekranih in stenskih projekcijah. Poleg razstave manjšega formata, oziroma manjše in-situ intervencije oziroma performansa v Projektni sobi SCCA je dogodek namenjen predvsem predstavitvi umetniškega opusa avtorja ali avtorice, ter temeljnih izhodišč za njeno/njegovo delo, ki služi kot povod za pogovor s publiko. Sodelovanje občinstva v diskusiji širi interpretativno polje umetniških praks, umetnikom pa je refleksija vzpodbudna povratna informacija.
Vabljeni umetniki v letu 2016:
Miha Vipotnik, Davorin Marc, Boštjan Čadež – Fšk
[Objavljeno: 27. 7. 2016]
|