Kako je potekala delavnica Open Studio?
28. januar - 1. februar 2010
Studio Emad Eddin Foundation, 18, Emad Eddin Street,
Downtown, Kairo, Egipt
SCCA-Ljubljana v sodelovanju s HaRaKa in
Studio Emad Eddin Foundation
Delavnica Open Studio je nastala v sodelovanju z Adhamom Hafezom, vodjo egiptovske organizacije HaRaKa, vodilne raziskovalne platforme za ples in performans v Kairu, ki deluje od leta 2006 in združuje raziskovanje, produkcijo, založništvo in izobraževanje. Delavnica Open Studio je nastala v okviru sodelovanja SCCA in HaRaKa kot pilotski program, za katerega se v prihodnosti nadejamo nadgradnje v kompleksnejši avdiovizualni in diskurzivni projekt, v katerega bodo aktivneje vključene tudi Galerija Townhouse, Studio Emad Eddin in regionalna mreža RAMI.
Delavnice se je prvi dan udeležilo 15 plesalcev in vizualcev. Adham Hafez, tudi sam performer, plesalec in koreograf, je na začetku orisal kontekst našega sodelovanja in potek delavnice z vsebinskim fokusom na plesnem/performativnem videu. Šlo je za pilotsko delavnico, ki bo – vsaj tako upamo vsi vpleteni – vodila do kompleksnejšega skupnega projekta, ki bo raziskoval povezave med performansom, videom, glasbo in diskurzivnimi praksami. Potem je Neven Korda, vodja delavnice, predstavil svoj način dela in koncept delavnice, ki je temeljila na Labanovi kocki, ter predlagal, da se čim prej začne z vadbo. Studio je bil prijeten prostor, ne pa tudi primerno opremljen. Tudi udeleženci so prišli brez svoje opreme. Plesalke so bile do zastavljenih izhodišč delavnice zadržane – prav to naj bi bil dodaten razlog, da je takšna delavnica tako pomembna za egiptovsko sceno. Plesalci so namreč po končani baletni šoli precej izolirani v svoj svet baleta in plesa in se težko odločijo za sodelovanje z umetniki oz. v sodobnih projektih. Osip plesalk naslednji dan je bil zato pričakovan, malo manj pa smo ga pričakovali tudi v skupini, ki naj bi s teksti spremljala proces delavnice. Na koncu so se delavnice udeležili dva plesalca in pet vizualcev. Na predstavitvi se je lahko pokazal foto in video material iz procesa in eno delno zmontirano delo, kar sploh ni tako malo.
Delavnice se je udeležila tudi Azza Shaaban, režiserka, ki nam je pokazala svoj dokumentarec o življenju v Gazi. Neverjeten film kaže vsakdanje življenje, kako ljudje jejo, spijo, se veselijo, se poročajo v odsotnosti ženina ... Naredila ga je v tistih nekaj dneh, ko je bil mejni zid proti Egiptu podrt in se je dalo priti na to sicer izolirano območje in tudi iti ven. Azza se je nekako uspela vtihotapiti tja in se pogovarjati z ljudmi. Pravi, da so novice o dogodkih v Palestini tudi v Egiptu bolj redke, pa še to zmerom, ko kdo umre. Da kažejo samo take reči. Ona pa je želela posneti film o življenju in ne smrti. In ji je uspelo.
Barbara Borčić
Open Studio v Kairu smo zastavili kot delavnico z uporabo bazičnih principov gibanja in manipulacije video signalov. Za vizualni del je bil zamišljen preprost sistem: kamera, računalnik (program za manipulacijo videa v živo) in video projektor. Koreografski del je zahteval preprosta izhodišča, kot so fokus (pogleda), stop, slowmotion, repeticija, time warp ipd. Temeljni princip delavnice je bila manipulacija s pretočnimi video/avdio podatki v živo. Na delavnico so bili povabljeni plesalci, koreografi, režiserji in videasti, prijavilo pa se je večje število plesalcev in videastov. Po informativnem (uvodnem) dnevu, ko smo razjasnili cilje delavnice, je pogoje sprejelo nekaj vizualistov in ena plesalka.
Praktični rezultat delavnice sta ustvarila vizualist/režiser Ahmed Roby in plesalka Alice R. Johnson. Roby je zastavil koncept, ki je vključeval natančna navodila plesalki za improvizacijo (aleotorika) s pojasnilom njenih potencialnih pozicij v prostoru, osnovni smisel njene akcije in oris potencialnega končnega rezultata. Plesalka je koreografsko iztočnico delavnice, ki je bila v sistemu Labanove kocke, zamenjala s sebi bližjo iztočnico v tehniki Graham giba.
Video je bil posnet na trak in pozneje montiran. Vendar je analiza prvega dela (od predvidenih treh), ki smo ga videli na predstavitvi rezultatov delavnice, pokazala, da je Roby ustvaril model prav v smislu naših izhodišč Open Studia, tj. zastaviti model delavnic, ki bi se posebej posvečale problemom in rezultatom skupne produkcije in interakcije v živo. Roby je uporabil koncepte, kot so delitev ekrana (kadra) po sredini, zrcalna slika iste ali različne akcije, razmnoževanje slike, več vrst povratne zanke (feedback). Te koncepte je možno vključiti v izvedbeni plan programa za manipulacijo medijskih podatkov v živo, kot je npr. Isadora, program, ki smo ga uporabljali na delavnici. Konkretno Robyjevo delo bi tako lahko preprosto izvedli tudi v živo. Vključuje video module in agente programa Isadora, kot so crop, delitev ekrana, zrcalo, razmnožitev slike, zajem in takojšnje predvajanje videa (capture and play).
Delavnica je bila pripravljalne narave in žal prekratka za izdelavo opredmetenega rezultata. Potencialno bi tudi z ostalimi udeleženci, ki so na delavnici sodelovali do konca (Azza Shaaban, Shayma Azis, Amanda Kerdahi Matt), lahko razvili predvideni načrt in realizacijo multimedijskega dogodka v živo (Robyjevo idejo in režijo) na zgoraj opisan način.
Rezultati te delavnice so bili za vse sodelujoče dobrodošla vzpodbuda in napotilo za pripravo kompleksnejšega projekta v prihodnje.
Neven Korda
POVEZAVE
PARTNERJI
HaRaKa (performativna platforma, Kairo, Egipt), Townhouse Gallery (Kairo, Egipt), SCCA-Ljubljana, Zavod za sodobno umetnost (Ljubljana, Slovenija), Studio Emad Eddin Foundation (Kairo, Egipt)
S podporo MOL, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.
|