Dinamični načini branja in povezovanja arhivov
Kako povezovati vsebine AV arhivov?
Razstava, predavanja, projekcije, delavnica
12.–15. 10. 2010
Galerija Vžigalica in Projektna soba SCCA, Ljubljana
Mednarodni seminar Kako povezovati vsebine AV arhivov? (12.-15. 10. 2010, Galerija Vžigalica in Projektna soba SCCA) je otvorilo predavanje medijskega teoretika in direktorja festivala za umetnost in digitalno kulturo Transmediale, Stevena Kovatsa. Problematiko arhiviranja AV vsebin je Kovats označil kot proces kulturne nestabilnosti. Interes arhiviranja naj ne bi bil usmerjen samo na konzervacijo ali restavracijo fizičnega AV nosilca, ampak bi glavni cilj moral biti definiranje konceptualnih rešitev branja kulturnih kontekstov, v katerih so ta umetniška dela nastala. AV arhiv ni statičen; nenehne tehnološke in konceptualne spremembe ustvarjanja AV medijev spreminjajo tudi načine branja. Razvoj konceptov povezovanja arhivov tako ponuja možne rešitve za stabiliziranje včasih heterogenih polj, ki jih ustvarja video umetnost.
Kaj to pomeni v konkretnem primeru, nam je pokazala razstava hrvaškega umetnika Daliborja Martinisa. V delu D. M se pogovarja z D. M. Martinis video posnetek dematerializira; bistvo dela ni več ne v posnetku na fizičnem nosilcu iz konca sedemdesetih (ki ga ni bilo lahko ohraniti), ne v video intervjuju na hrvaški nacionalni televiziji, kjer je umetnik odgovarjal na vprašanja, ki si jih je zastavil leta 1978. Bistvo je v občutku časovnega jaza med dvema fizičnima nosilcema. Odnos več AV vsebin znotraj enega samega umetniškega dela ustvarja njegov končni smisel. Arhiviranje video umetnosti torej ne sme biti pasivno, ampak mora nenehno reproducirati okolja, v katerih se sleherno delo znova ustvari.
Povezovanje video arhiva, razmišljanje o spremembah tehnologije in umetniških praks, o načinih izbiranja, predstavljanja in kompatibilnosti arhivov so pomembna vprašanja pri koncipiranju slehernega AV arhiva. Zato sta v sklopu seminarja potekali tudi projekciji iz dveh arhivov, iz Netherlands Media Art Institute in Postaje DIVA; oba arhiva sta vključena tudi v spletno platformo GAMA (Gateway to Archives of Media Art). Problematika arhiviranja AV vsebin v visoki ločljivosti in načini kompresije videov za prikaz na spletnih arhivih pa je bila obravnavana v delavnici pod vodstvom Wiel Seuskensa in Nevena Korde.
Andrej Pezelj
POVEZAVE
[Objavljeno: 5. 11. 2010]
|