PROJEKTI | Razstave
Lina Džuverović: Pogovori: Nič ni 'preveč diskurzivno' |
Predavanje
23. 11. 2011, ob 18. uri
Galerija Vžigalica, Trg francoske revolucije 7, Ljubljana
Kuratorka Lina Džuverović v svojih predavanjih razpravlja o vrednosti diskurzivnega načrtovanja, pogovorov in improvizacije v kuratorstvu. S pregledom niza kuratorskih modelov, ki so bolj usmerjeni na sam diskurz kot na končni rezultat, bo predstavila ideje o skupnosti in medsebojni izmenjavi v povezavi s sodobno umetnostjo. Sprašuje se, kaj se lahko sodobna umetnost nauči od improvizirane glasbe, medtem ko se govori dveh sodobenih zgodovinskih primerih praks, ki temeljita na procesu in diskurzu. Nanašajoč se na idejo Jean Luc Nancya o "biti skupen" in "začasnih avtonomnih področij" v sodobni umetnosti, bo raziskala pomembnost odlašanja z vrednotenjem kot merila uspešnosti kuratorske prakse.
Lina Džuverović je od maja 2011 zaposlena kot kuratorka ustanove Calvert 22 v Londonu, edine neprofitne ustanove v Veliki Britaniji, ki se posveča predstavljanju sodobne umetnosti in kulture iz Rusije, držav članic Skupnosti neodvisnih držav in Vzhodne Evrope. Preden je začela delati za ustanovo Calvert 22, je Lina sedem let delala kot izvršna direktorica agencije za sodobno umetnost Electra v Londonu, ki jo je soustanovila leta 2003. Projekti, ki jih je naročila, producirala in izpeljala za Electro, vključujejo serijo Dirty Literature – Umazana književnost (National Portrait Gallery, 2011), razstavo 27 Senses – 27 Čutov (Chisenhale Gallery 2010; Kunstmuseet KUBE v Alesundu, Norveška, 2009), film/performans Perfect Partner – Popolni partner avtorjev Kim Gordon, Tonyja Ourslerja in Phila Morrisona (Barbican Centre in evropska turneja, 2005), skupinsko razstavo Her Noise – Njen hrup (South London Gallery, 2005), serijo predavanj Sound And The Twentieth Century Avant Garde – Zvok in avantgarda dvajsetega stoletja (Tate Modern, 2004), svetovanje pri pripravi glasbe za filme Darie Martin, sodelovanje s skladateljicama Zeeno Parkins in Majo Ratkje, inštalacijo The Sounds Of Christmas – Zvoki božiča Christiana Marclayja (Tate Modern, 2004), Emotional Orchestra – Čustveni orkester in Sheer Frost Orchestra – Orkester čista zmrzals Marine Rosenfeld (Tate Modern 2005), program Once Seen – Enkrat videno za British Council (Oslo in Tromso, Norveška) in številne druge projekte.
Leta 2009 je bila ena od dveh kuratork 5. Nordijskega bienala sodobne umetnosti Momentum (Moss, Norveška), za katerega je s sokuratorko Stino Högkvist, sodelavko Narodnega muzeja v Oslu, pripravila razstavo na več prizoriščih z naslovom Favoured Nations – Najbolj zaželjene države. Bila je tudi svetovalka pri razvoju blagovne znamke in mednarodni marketinški strategiji bienala in članica uredniškega sveta za publikacijo bienala, ki jo je izdala norveška založba Torpedo. Leta 2006 ji je Arts Council England (Angleški svet za umetnost) podelil naziv Decibel Mid-Career Curatorial Fellow za leto 2006 ter nagrado v vrednosti 50.000 funtov, namenjeno poklicnemu razvoju in raziskavam in razvoju večje razstave.
Pred tem je bila Lina zaposlena kot kuratorka medijskih umetnosti v Londonskem Institute of Contemporary Arts, še pred tem pa je zasedala različne vodstvene položaje v kulturnem sektorju. Med drugim je delala kot urednica spletnih strani revije The Wire, ene od vodilnih mednarodnih revij za glasbo, urednica spletnih strani revije Mute in vodja izobraževanja pri Centru za filmsko, video in digitalno umetnost Lux. Lina je v več evropskih državah, med drugim na Norveškem, Slovaškem, v Srbiji, Sloveniji in Romuniji, pripravila in izpeljala tudi številne projekte, ki jih je financiral British Council.
Poleg tega kot gostujoča predavateljica v tujini redno predava o sodobni umetnosti in piše besedila za tuje publikacije. Njeni članki so bili med drugim objavljeni v revijah Contemporary, Art Review, Artforum in The Wire.
|
|